poniedziałek, 3 lutego 2014

Untitled #15


Wprowadzam kolejną serię postów - style influencers. Czyli osoby, które w jakiś sposób wpływają na to jak się ubieram/ubieramy, które są według mnie posiadaczkami stylu, z którego można czerpać inspiracje.
Na moją pierwszą style influencer wybrałam Alexę Chung. Przyznam, że do pewnego czasu uważałam ją za postać dość bezbarwną i monotonną i przyznaję - myliłam się. Ale zacznijmy od początku.
Alexa zwraca na siebie uwagę przede wszystkim oryginalną urodą. Nie bez powodu jednak, w końcu ma pochodzenie angielsko-chińskie. Można powiedzieć, że jak na modelkę, nie jest nazbyt wysoka, ma 1,73m wzrostu. Nie przeszkodziło jej to jednak w staniu się twarzą rozpoznawalną przez każdego interesującego się modą. W Vogue'u po raz pierwszy pojawiła się w 2008 roku, niedługo później trafiając na listę "Vogue's 10 best dressed" (powtórzyła ten sukces kilkakrotnie).
Co więc takiego jest w Alexie, co sprawia, że wzbudza ogólny zachwyt?


Alexa Chung's style
Jej styl można określić jednoznacznie - minimalizm, prostota, elegancja. To co podoba mi się najbardziej, to fakt, że Alexa wykorzystuje i zakłada wielokrotnie te same rzeczy, zestawiając je po prostu ze sobą w różny sposób. To jest dla mnie prawdziwa sztuka, a zarazem coś co podnosi na duchu. Pokazuje bowiem, że nie trzeba być "szafiarką", która ma mnóstwo ciuchów, gdyż dostaje je za darmo od różnych firm, żeby móc bawić się modą, a nawet stać się ikoną stylu.
Stonowane kolory, dużo tzw. 'basiców' i ponadczasowe klasyki, takie jak Chanel 2.55, która jest częstym elementem stylizacji Alexy.

Alexa Chung's style 4

Nawet na większe wyjścia Alexa ubiera się według tych samych zasad. Prosty płaszcz, czarne sandały i sukienka o niezbyt krzykliwym kroju i wzorze.


Alexa Chung's style 2
Tutaj wersja najbardziej glamour. Cekinowa spódnica od Marca Jacobsa, mocno czerwone usta i czarne paznokcie czynią tą stylizację jedną z najbardziej "odważnych" w wykonaniu Alexy. Całość jednak doskonale równoważy granatowy wełniany sweter i czarne eleganckie szpilki.

Alexa Chung's style
Moja ulubiona stylizacja - aksamitna mała czarna, granatowy płaszcz, "Chanelka" (w moim zestawieniu wybrałam model ją przypominający, gdyż na prawdziwą niestety nie byłoby mnie stać), czarne szpilki. Wszystko idealnie do siebie pasuje, jest i kobieco i elegancko i seksownie.

Jak już wcześniej wspominałam, Alexa nie obawia się pokazywać kilkakrotnie w tej samej rzeczy. Poniżej kilka przykładów:
czarne lakierowane sztyblety

jasny wełniany płaszcz

czarna koszula w dwóch wersjach: po lewej biała krata, po prawej kropki

"kocie" okulary przeciwsłoneczne w panterkę

granatowy płaszcz

czarna skórzana ramoneska

Na koniec pozwoliłam sobie zestawić elementy najczęściej wykorzystywane przez Alexę, pojawiające się w różnych jej stylizacjach, tworzące podstawę jej garderoby:

Alexa's favourites
No i pierwsza lekcja stylu odbyta. Wniosek? Nie musisz mieć wiele, aby mieć styl i wyglądać świetnie. Kiedy kupujesz i kompletujesz garderobę, zacznij od basiców, takich jak swetry, płaszcze, koszule, sandały w kolorach, które potem możesz dowolnie łączyć - czerń, granat, biel, beż. To świetna recepta, by wyglądać na ubraną, a nie przebraną.

0 comments:

Prześlij komentarz

Follow

Follow on Bloglovin

Who am I?

Moje zdjęcie
Agnieszka, 19 year old student and blogger from Poland
Obsługiwane przez usługę Blogger.